25 Temmuz 2009 Cumartesi

0

RoboCup Üzerine

Posted in , ,
Bilindiği üzere(bilmiyorsanız da birazdan öğreneceksiniz.) projelerim arasınra RoboCup da yer alıyor. Özellikle 2011 RoboCup' a İstanbul' da Boğaziçi Üniversitesi' nin ev sahipliği yapıyor olması beni bu projeye çeken başlıca etmen. Şuan sadece kafamda belli başlı fikirler var yani ortada proje namına bir şey yok :) ama bu projenin gelip geçici bir heves olmadığını da belirtmem gerek. Ayrıca 2011 yılına kadar yani 2 yıl vaktim olduğu için bu süre içersinde iyi kötü bir şeyler üretebileceğimi düşünüyorum. Tabi ki böyle bir projenin altından tek başıma kalkamam o yüzden yavaş yavaş bir ekip kurmaya çalışıyorum ama ortadaki ekibin(ben de dahil) henüz RoboCup a hazır olduğunu düşünmüyorum.

Asıl anlatmak istediğim mesele ise dün yaptıklarım. Ben ve şimdilik ekibin geri kalanı olan arkadaşım Boğaziçi Üniversitesi' ne gittik. Sağ olsun Cerberus(Boğaziçi Üniversitesi RoboCup Takımı) takımından Çetin Bey davet etmişti. Hem robotları yerinde incelemiş olduk hemde Çetin Bey' in tecrübelerinden faydalandık. Bize ilk olarak simulasyon ligiyle başlamamızı önerdi ki önerisi gerçekten çok mantıklı. Gerçi içimde şuan büyük bir Humanoid aşkı var ama sanırım bu hevese bir süreliğine ara vermem gerekecek. :) Şimdi biraz simülasyon ligi hakkında araştırma yapacağım ve bu lig için ne kadar uygun olduğumuzu anlamaya çalışacağım.

Hadi bakalım bir projeye daha başladık ama sonunu görebilecek miyiz?

0 yorum: